Każdy marketingowiec wie jak ważna dla rozwoju sprzedaży produktu i podwyższania wartości marki jest znajomość marki w społeczeństwie. Reklama ? niezależnie czy mówimy tu o reklamie ATL, BTL czy nawet reklamie internetowej, poza doraźnym wpływem na zachowania konsumenta ma jeszcze cele długofalowe ? zbudować świadomość marki.
A jak buduje się świadomość marki? Przede wszystkim sukcesywnie ? zapewniając konsumentom na tyle duże możliwości zapoznania się z marką, aby utkwiła ona w pamięci.
Najlepiej więc zacząć jak najwcześniej, czyli już w okresie kiedy nasi przyszli konsumenci są jeszcze dziećmi i nie podejmują poważnych decyzji zakupowych. Z tego sposobu korzysta Moulinex i Porsche.
Obie firmy zatrudniając prawdziwych specjalistów od marketingu zdecydowały się na ruch, który pozwoli im wychować sobie swoich przyszłych wiernych klientów. Moulinex proponuje więc dzieciom (a głównie dziewczynkom) zabawkowe urządzenia AGD, które poza tym że są różowe i interaktywne, zawierają również zupełnie ?dorosłe? logo firmy. Porsche ku odmianie, dzieciom swoich klientów wręcza w prezencie sanki ? również z logo. W ten sposób 4 latek również może jeździć Porsche.
Psychologicznie zaś, taki zabieg jest niezwykle efektywny ? nie tylko bowiem dziecko będzie idealnie rozpoznawać markę, ale również będąc już dorosłą osobą będzie wybierać produkty jest firmy. Dlaczego? Bo nazwa Moulinex skojarzy się Joannie z czasami szczęśliwości, kiedy jako mała Asia spędzała całe dnie na zabawie. Tak samo będzie działać marka Porsche na Krzysztofa, który jako Krzysio psocił z kolegami i przechwalał się swoimi markowymi sankami.