Należy przede wszystkim bardzo dobrze przemyśleć do kogo nasza firma jest skierowana i kto będzie patrzył na nasze logo. Dzięki temu, nie popełnimy w tym zakresie błędu, a nasze logo będzie przekazywało główne motto naszej firmy.
Prostota i czytelność logo
Nie warto silić się na nie wiadomo jak kreatywny pomysł. Proste rozwiązania są zawsze najlepsze. Dzięki temu, że stworzymy proste i nieskomplikowane logo, będzie ono łatwo zapamiętane przez naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu, będziemy mogli zapaść im w pamięć. Należy pamiętać, że dobre logo to takie, które przedstawia coś wyjątkowego, ale nieprzesadzonego. Istnieje wiele szkół projektowania logotypów, lecz każda mówi że logo musi odzwierciedlać charakter danej firmy. Logo jest pewną formą skrótu myślowego oraz ideologicznego i to ono ma jako pierwsze zaistnieć w świadomości potencjalnego klienta.
Rozpoznawalność
Oczywiście, musimy zadać również o to, aby nasze logo było rozpoznawalne. Dzięki temu, że wybierzemy prosty i stonowany projekt, klienci będą utożsamiali nasz produkt z takim logiem i na odwrót. Rekonesans wśród logotypów konkurencji bardzo nam w tym pomoże i pokaże jakich rozwiązań należy unikać aby nasze logo było wyjątkowe i świeże.
Stonowane kolory logo
Dobre logo to takie, w którym nie ma dużego nagromadzenia kolorów. Najlepiej ograniczyć się do trzech kolorów. Musimy wiedzieć jak zaprojektować logo aby na stałe zagościło ono w świadomości odbiorcy. Warto wybierać barwy stonowane, a nie te jaskrawe. Bardzo żywe kolory jedynie odstraszą klienta, a nie przyciągną go.
2 kroje pisma
Należy wybierać mocne linie fontów dla firm dynamicznych, a miękkie dla firm o łagodnym charakterze. Ważne jest, aby dostosować styl pisma do przedsiębiorstwa, które posiadamy. Mocniejszy charakter powinien posiadać klub bokserski, a łagodny i przyjazny przedszkole. Należy o tym pamiętać, bo to jest bardzo ważna zasada, która pozwoli nam odnieść sukces i spowodować, że nasze logo zostanie zapamiętane i bardzo dobrze widoczne.