Czy można zmierzyć emocje w Internecie i wykorzystać zgromadzone dane do lepszego budowania świadomości marki, związania klienta czy też grupy klientów z produktem czy firmą? Naukowcy z 9 ośrodków naukowych i badawczych z 6 krajów europejskich będą starali się odpowiedzieć na to pytanie w ramach programu ?Cyberemotions” finansowanego przez Unię Europejską. W prestiżowym projekcie bierze też udział Polska w osobie prof. Janusz Hołysta (Pracownia Dynamiki Nieliniowej Układów Złożonych Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej).
Na wyniki badań i analiz przyjdzie nam poczekać, ale nie da się ukryć że zorganizowana i usystematyzowana wiedza na temat mechanizmów kształtujących zbiorowe emocje w Internecie, sposobach wpływania na emocje Internautów w pewnym sensie kierowania nimi za pomocą odpowiednio konstruowanych przekazów to ogromny bank danych zarówno dla rynku reklamy i e-marketingu, jak i dla wszelkich rodzajów działalności non-profit.
Obiecujemy informować na bieżąco o odkryciach i etapie na jakim znajduje się projekt. Z projektem i listąpartnerów można zapoznać się na stronie cyberemotions.eu