Psychologię brać pod uwagę należy w reklamie na każdym kroku. Pozornie niezwiązane ze sobą rzeczy mogą bowiem decydować i sile przekazu reklamowego, a więc wpływać na wskaźnik konwersji oraz inne parametry które świadczą o udanej kampanii reklamowej. Z badań przeprowadzonych przez Chrisa Janiszewskiego wynika, że znaczenie można mieć nawet miejsce ułożenia nazwy marki na plakacie i wzajemna zależność tego, jak wpływa na siebie logo, slogan i zdjęcie reklamowe.
Dla zbadania zależności, Janiszewski zaprosił uczestników do testów reklamy perfum. W centralnym miejscu reklamy umieszczono duże zdjęcie modelki a poniżej zdjęcia slogan reklamowy, a nazwa marki oraz widok produktu umieszczane były po lewej bądź prawej stronie zdjęcia (w różnej kolejności – ran najpierw produkt potem marka, raz odwrotnie) – w ten sposób stworzono 4 kombinacje plakatu reklamowego. Plakat prezentowano badanym prosząc o ocenę marki.
Marka lepiej oceniana była jeśli znajdowała się w dolnej części reklamy po lewej stronie od sloganu reklamowego lub w górnej części reklamy z prawej strony zdjęcia. Te dwa ułożenia okazały się być najbardziej efektywne w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.